შეამოწმე შენი ეკონომიკური ცოდნა

უპასუხე კითხვებს წიგნის “საღი აზრის ეკონომიკა” 1.1-1.5 პარაგრაფებიდან და შეამოწმე შენი ცოდნა ეკონომიკაში.

  • Question of

    რა მნიშვნელობა აქვს მოტივაციას ეკონომიკაში?

    • მოტივაციას შეუძლია ყველას – როგორც მწარმოებლების, ასევე მომხმარებლების ქცევის შეცვლა.
    • მოტივაციას გავლენა აქვს მხოლოდ მოხმარებლის არჩევანზე.
    • მოტივაციას გავლენა აქვს მხოლოდ მწარმოებლის გადაწყვეტილებებზე.
  • Question of

    ზოგადად, რა მოუვა პროდუქტის ფასს, თუ მყიდველებს იმაზე მეტის ყიდვა სურთ, ვიდრე გამყიდველებს წარმოება?

    • გაიზრდება
    • შემცირდება
    • არ შეიცვლება
  • Question of

    რას არის ალტერნატიული დანახარჯი?

    • ალტერნატიული ღირებულება.
    • ხარჯები, რომელსაც ნივთის შეძენისას გადასახადების სახით ვიხდით.
    • ხარჯები, რომელსაც ნივთის შეძენისას გადასახადების სახით ვიხდით.
    • განსაზღვრული მოქმედების ალტერნატიული ვარიანტის განხორციელების შედეგად წარმოქმნილი დანახარჯები – ის რაც უნდა დავთმოთ რაიმეს მისაღებად.
  • Question of

    არსებობს თუ არა რაიმე უფასო?

    • კი, თუ რაიმეში არ ვიხდით ფულს ის უფასოა.
    • არა, იმისთვის, რომ რამე გავაკეთოთ, მსხვერპლად სხვა, ჩვენთვის ღირებული საქმიანობის შესრულების შესაძლებლობა უნდა გავიღოთ. ფასი შეიძლება იყოს არა მხოლოდ ფული, არამედ დრო და ალტერნატივებიც.
  • Question of

    რას გულისხმობს ეკონომიკაში ზღვრული პრინციპის გამოყენება?

    • გადაწყვეტილების მიღებისას დამატებითი სარგებლის გათვალისწინება – ზღვრული სარგებლისა და დანახარჯის შედარება.
    • გადაწყვეტილების მიღებისას პროდუქტის ან მომსახურების ფასის შედარება მსგავსი პროდუქტის მინიმალურ და მაქსიმალურ ფასთან.
  • Question of

    ჩამოთვლილთაგან რომელია ზღვრული ანალიზის მაგალითი?

    • არჩევანის გაკეთება – რესტორანში ჭამა და ერთი მაისურის შეძენა თუ სახლში ჭამა და სანაცვლოდ ორი მაისურის შეძენა.
    • არჩევანის გაკეთება მუსიკის წრესა და ჩოგბურთზე სიარულს შორის.
    • ახალი ქარხნის აგებისას, იმის განსაზღვრა ზღრული სარგებელი აღემატება თუ არა ზღვრულ დანახარჯს.
    • ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი.
  • Question of

    რა არის ფარდობითი უპირატესობა?

    • სხვასთან შედარებით პროდუქტის უფრო მაღალ ფასად გაყიდვა.
    • პროდუქტის მინიმალური და მაქსიმალური ფასების შეფარდება.
    • რაიმე პროდუქტის ან მომსახურების შექმნა სხვასთან შედარებით დაბალი ხარჯებით.
  • Question of

    როგორ ეხმარება ვაჭრობა ეკონომიკას?

    • ვაჭრობის საშუალებით პროდუქტი, რომელსაც ვიღაც ნაკლებად აფასებს ხვდება ისეთ ადამიანთან, ვინც მას მეტად აფასებს.
    • ვაჭრობა ხელს უწყობს მსხვილ წარმოებასა და მოხმარებას სპეციალიზაციის დახმარებით.
    • ვაჭრობის საშუალებით კომპანიებს პროდუქტის გაყიდვა ფართო ბაზარზე შეუძლიათ, ხოლო თავად უფრო მეტს აწარმოებენ.
    • ყველა პასუხი სწორია.
  • Question of

    რა არის ტრანზაქციული ხარჯი?

    • პროდუქტის ან მომსახურების მისაღებად დახარჯული დრო და რესურსები, როგორებიცაა პარტნიორების მოძიება, მოლაპარაკებები და გარიგებები.
    • რესურსი, რომელიც იხარჯება სხვადასხვა ნივთისა თუ სერვისის წარმოებისას.
    • რაიმე მოქმედების ალტერნატიული ვარიანტის განხორციელების შედეგად წარმოქმნილი დანახარჯი.
    • გადაწყვეტილების მიღებისას დამატებითი სარგებლის გათვალისწინება – ზღვრული სარგებლისა და დანახარჯის შედარება.
  • Question of

    ჩამოთვლილთაგან რა შეიძლება იყოს მაღალი ტრანზაქციული ხარჯის მიზეზი?

    • გეოგრაფიული დაბრკოლებები.
    • ქვეყნაში არსებული რეგულაციები.
    • ინფორმაციის სიმცირე.
    • ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი.

What do you think?

Written by giga

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *

GIPHY App Key not set. Please check settings

ფასები ბალანსს ქმნიან

იაპონიის ეკონომიკა